Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

82. Cd. zabudowy poddasza

Blog:  bellino
Data dodania: 2012-12-29
wyślij wiadomość

Prace posuwają się do przodu, powoli bo powoli, ale przy wykończeniach tak teraz będzie - bez spektakularnych efektów.

Wstawione są już scody strychowe, ale nie docięte więc nie można wejść, bo jest ryzyko, że się urwą... Docięte będą po położeniu podłogi, czyli jeszcze trochę...

blog budowlany - mojabudowa.pl

trzeba będzie coś zrobić, żeby kolor płyty nie był widoczny - może pomalować?

Łazienka jest ulubionym pomieszczeniem panów, bardzo ją lubią :P

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pokój córci już zaszpachlowany, wstawione narożniki i taśmy na łączeniach. Powiem Wam ciekawostkę, że są takie taśmy z wkładką aluminiową, lepsze niż zwykłe papierowe, trwalsze. W większej miejscowości obok mnie nie słyszeli o takich i dopiero w wielkim mieście dało się je dostać. Dzięki panu od zabudowy, bo wiedział że są bardzo dobre i nie chciał innych!

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nasza sypialnia po obróbce okien:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I oto co znalazłam w naszej sypialni na ścianie:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zapobiegawczo spytałam panów czy nie mam zabudowanej gdzieś pod płytami hmmm.... kwaśnej sprawy :P panowie się nie przyznają co do tego napisu który pisał :)

dziś z własnoręcznych prac próbowaliśmy z mężem wstawić wyczystkę od komina. Trzeba było skuć tynk, który był wokół otworu i trochę go powiększyć. Po walce męża otwór został powiększony do maksymalnych rozmiarów ale okazało się, że drzwiczki są za głębokie i trzeba by skuwać komin. A tego nie chcemy. Więc wymyśliłam że utniemy drzwiczki na głębokości. Pomógł pan od zabudowy ze swoją "gumówką"

blog budowlany - mojabudowa.pl

otwór trzeba jeszcze poprawić, drzwiczki wciąż są trochę wystające, ale jakoś sobie z tym poradzimy. Ponadto otwór wentylacyjny w kuchni w kominie był zaślepiony workiem po cemencie i oblepiony tynkiem, więc wykonałam kilka uderzeń młotkiem i otwór stał się prawdziwą wentylacją.

Zużycie gazu od odpalenia czyli od 20.12 wynosi 34,85 m3, przy czym od czwartku do dziś przy paleniu w kominku codziennie od 8 do 19 zużył 3,5 m3. Do dobry wynik :) Ale zapewne ma na to wpływ temperatura na zewnątrz. Oby się jak najdłużej utrzymywało ciepło, bo zużycie gazu będzie niskie ;)

Z innych ciekawostek na koniec opowiem Wam historię, jaka przydarzyła się wczoraj.

Dzwoni do mnie pan od zabudowy, że napalił w kominku jak co dzień, a temperatura na pompie od kominka wynosi już 90 stopni (a przeważnie to 45-50) i ciągle rośnie... I co ma zrobić? Zadzwoniłam do instalatora, a on akurat jechał na naszą budowę i uspokoił mnie, że nic się nie dzieje. Czemu więc temperatura wzrosła?

Ciepłą wodę w zbiorniku nagrzały nam solary, bo piękne słoneczko świeciło. Piec przez noc zapewnił wodze w układzie grzewczym zadaną temperaturę 12 stopni. A kominek dostarczał dodatkowe ciepło, którego nie miało co odebrać, więc temperatura na pompie rosła i rosła, włączyło się głośne pipczenie pompy i pan się wystraszył. Ja się nie dziwię, bo sama bym się wystraszyła. Jakie rozwiązanie? Trzeba było na sterowniku zwiększyć temperaturę z 12 stopni na 30, żeby był zapewniony odbiór ciepła od kominka.

Wszystko super, ale co jak mi się na codzień będzie tak zdarzało? Nie wyobrażam sobie mieć 30 stopni w domu... Okazuje się, że nie ma idealnego lekarstwa. Co z mężem zadebatowaliśmy to to, że nie będziemy rozpalać kominka jeśli już będzie osiągnięta temp docelowa, ani palić w nim na wyjście z domu. Będziemy tylko palić jeśli na dworze będzie zimno i podczas naszej obecności. Wtedy unikniemy sytuacji z przegrzewaniem.

20Komentarze
Data dodania: 2012-12-29 22:45:14
ojej... u Was jest po prostu rewelacja. No, no postępy prac wręcz mnie powaliły z nóg!!! Cóż mogę napisać ,,,, ale pozytywnie ;-) Pozdrawiam cieplutko
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-30 21:47:48
dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam również :)
odpowiedz
Odpowiedź do nicolka2004
Data dodania: 2012-12-30 07:33:34
To świetnie, że instalacje działają na całego. Dobrze sie składa, że ten pan od zabudowy jest w miarę przytomny i zapowiada się nienajgorzej.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-30 21:50:05
pan od zabudowy to jest moje ostatnie odkrycie :) w sumie zaprzeczył wszelkim moim obawom, bo z braku wykonawców, którzy mieliby czas przed zimą ocieplać z zewnątrz dom, musiałam szukać kogoś w internecie. Nie znalazłam o nim opinii, ale zaryzykowałam. I to najlepsza decyzja! Pan zrobił mi ocieplenie, wstawi parapety, zrobi zabudowę poddasza. Jest moją wtyczką na budowie ;) i opowiada mi wszystko co się dzieje. Solidny, słowny - takich ludzi chciałabym tylko mieć! :)
odpowiedz
Odpowiedź do wybudujeadasia
Data dodania: 2012-12-30 08:44:34
Ale u Was się dzieje!Wnętrza nareszcie zaczynają wyglądać tak jak powinny i widać urok domku. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-30 21:51:13
jasne :) i tak już się teraz nie mogę doczekać malowania i podłóg :) Ale zaczniemy od zrobienia łazienki, a później reszta :) Myślę, że jak tak dalej pójdzie jak teraz, to jeszcze w styczniu się obudzimy do prac :)
odpowiedz
Odpowiedź do lawendowykot
Data dodania: 2012-12-30 13:59:50
Postepy olbrzymie. Temperatura 30 stopni to ukrop. Ciekawa nesfem jak bedzie i nas. A poddasze w grochy robi wrazenie.:-)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-30 21:52:24
ta temperatura nie dochodzi do tych 30 stopni, chodzi tylko żeby sterownik myślał, że ma grzać. Jak panom jest za ciepło, to po prostu otwierają okna i już :)
odpowiedz
Odpowiedź do naszasielanka
Data dodania: 2012-12-30 20:54:32
może nie ma spektakularnych efektów ale widać ogrom prac wykonanych naprawdę imponująco a że ciepło na dworze to fakt troszkę ulży nam to wszystkim którzy startują z ogrzewaniem i domy nie są wygrzane gratuluję i pozdrawiam
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-30 21:54:04
z jednej strony dobrze jak ciepło, bo mało zużywa się ogrzewania. Ale jak ciepło to i mokro... A jeśli chce się suszyć no to co pozostaje...? Otwieranie okien ma sens, jeśli na dworze jest niższa wilgotność niż w domu. A ja w domu mam 50-60% a na dworze 90... i tak źle i tak niedobrze... pozdrawiam również :)
odpowiedz
Odpowiedź do tyberiuszmalopolska
Data dodania: 2012-12-30 21:19:44
gratuluję schodów i cudnej zabudowy... super już macie w domku... malowidła na ścianach też nam ekipa robiła, ale malowali płytki w kwiatki)))) a 30 stopni w domu to coś dla mnie:))))) my palimy w kominku, ale nie mamy płaszcza wodnego i jak robi się ciepełko z nadmuchu to wyłączają się kaloryferki i piecyk zjada mniej węgla:)))) Nowy Rok przywitajcie w szampańskim nastroju, Ufając, że będzie wspaniały i przyniesie Niezapomniane chwile
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-30 21:57:33
już bym chciała po tych schodkach wejść i przejść się po poddaszu. Ale jeszcze muszę poczekać... wasze malowidła widziałam, przynajmniej jakieś arcydzieła, a nie kwaśne sprawy hehe :) każde zagospodarowanie ciepła z kominka daje oszczędności w ogrzewaniu. I dobrze - bo po co tracić to ciepło. Udanego sylwestra i wszystkiego dobrego w nowym roku!
odpowiedz
Odpowiedź do beatka19734
Data dodania: 2012-12-30 22:09:10
Duże postępy, bardzo ładnie się robi w domku, i ciepełko już macie :) Super !!!
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2013-01-01 18:40:05
ciepełko szczególnie czuć jak się wejdzie :) postępy teraz trochę spowolnią, bo najpierw czekamy na wyschnięcie całkiem ścian i podłóg, żeby mógł wejść pan od płytkowania, potem malowanie, ale na dworze musi być niska wilgotność, żeby móc wietrzyć, a niska wilgotność będzie jak się ochłodzi... Ale powoli wszystko się posunie do przodu :)
odpowiedz
Odpowiedź do pogodna25
Data dodania: 2013-01-01 16:52:05
My marzymy juz o takim etapie,aby pozazdrościć,pozdrawiamy:))
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2013-01-01 19:34:59
doczekacie się, spokojnie :) wtedy ja będę Wam kibicować :)
odpowiedz
Odpowiedź do edytairadek
domeos  
Data dodania: 2013-01-01 17:34:26
Dzięki za życzenia i ja Wam życzę w tym Nowym Roku wspaniałych, pierwszych, niezapomnianych chwil w nowym domku :)) Pozdrawiam :)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2013-01-01 19:36:01
dziękujemy serdecznie :) mam nadzieję, że te chwile nastąpią szybko :)
odpowiedz
Odpowiedź do domeos
Data dodania: 2013-01-01 22:12:43
Wow!Dawno mnie tu u Ciebie nie było,a tu takie postępy:)Gratuluję! Dziękuję bardzo za życzenia:)Wam również życzę wszystkiego dobrego w Nowym 2013 Roku, a przede wszystkim jak najszybszego ukończenia budowy i zamieszkania w swoim wymarzonym domku:)Pozdrawiam.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2013-01-04 18:32:10
dziękujemy za życzenia i również życzymy tego samego, samych sukcesów :)
odpowiedz
Odpowiedź do dorota-roman

81. Zabudowa poddasza start!

Blog:  bellino
Data dodania: 2012-12-27
wyślij wiadomość

Troszkę się zmieniło od piątku, kiedy byliśmy na budowie :)

Mam zdjęcie zainstalowanych solarów, które już działają i podgrzewają nam ciepłą wodę (mamy nawet kranik, żeby sobie ją puścić :) )

blog budowlany - mojabudowa.pl

Uchwyciłam też dym z komina :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

A poza tym, to kotłownia jest już zakończona w sensie instalatorskim, dzisiaj trwały tylko testy pieca, ale ogólnie wszystko działa już tak jak powinno :)

Opiszę Wam z grubsza co się w niej znajduje:

piec gazowy dwufunkcyjny kondensacyjny Ferroli BLUEHELIX PRO 25 C
- pełna modulacja mocy palnika
- innowacyjny wymiennik bitermiczny ze stali nierdzewnej
- kondensacja również przy produkcji c.w.u.
- sferyczny palnik ze stali nierdzewnej z wstępnym mieszaniem
- maksymalna długość koncentrycznego systemu kominowego 28 m
- modulowany wentylator
- jonizacyjna kontrola płomienia
- wysoka sprawność do 108,8%
- automatyka pogodowa wbudowana w kocioł
- możliwość współpracy z solarami
- pełna autodiagnostyka
- ochrona przeciwzamarzaniowa
- system zapobiegający blokowaniu się pompy
- zabezpieczenie przed brakiem wody w instalacji
- wymiennik kotła ze stali nierdzewnej
- by-pass
- możliwość zasilania gazem ziemnym lub LPG1
- wyświetlacz ciekłokrystaliczny
- 3 lata gwarancji

KOSZT: 4981, 50 zł brutto

sprzęgło hydrauliczne zwane też Dado Zone:

DADO ZONE jest zestawem hydraulicznym do zasilania (w zależności od konfiguracji) bezpośrednich lub niskotemperaturowych obiegów grzewczych lub ewentualnie 1 obiegu ciepłej wody użytkowej. Zestaw ten może być wyposażony w automatykę sterującą wszystkimi niezbędnymi podzespołami. Automatyka sterująca DADO ZONE może komunikować się z kotłami FERROLI tzw. protokołem komunikacyjnym OPENTHERM.

Kompletny zestaw hydrauliczny wyposażony w:

- sprzęgło hydrauliczne z automatycznym odpowietrznikiem

- akcesoria dla 1 obiegu bezpośredniego (grzejnikowego)

- akcesoria dla 1 obiegu niskotemperaturowego (np. ogrzewania podłogowego)

- okablowaną automatykę pogodową dla każdego obiegu

KOSZT: 3640 zł brutto

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zestaw kolektorów słonecznych Hewalex 2TLP (płyty, zbiornik na wodę, rury itp.)

KOSZT: 11245 zł brutto

blog budowlany - mojabudowa.pl

Oprócz tego na poddaszu już w niektórych miejscach mamy sufity :)

Klatka schodowa:

blog budowlany - mojabudowa.pl

sypialnia:

blog budowlany - mojabudowa.pl

zastanawiałam się, jak mocuje się folię do stelaży... i już wiem :) na taśmę dwustronną :)

pokoj córki:

blog budowlany - mojabudowa.pl

drugi pokój:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

i łazienka (na koniec zostawiona)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Koniec prac przewidywany na sobotę :) Jutro panowie zamontują schody strychowe, więc w sobotę relacja będzie już pełna.

Mordka mi się cieszy na te widoki laugh

13Komentarze
budziki  
Data dodania: 2012-12-27 19:04:20
Wielki szacun za pięknie zrobioną kotłownie.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-27 21:26:37
oj ile się naklął pan instalator, że sobie nawymyślaliśmy tyleeee rzeczy w tej kotłowni, a tak naprawdę to tylko trzy :) kominek, solary i piec gazowy... :P
odpowiedz
Odpowiedź do budziki
Data dodania: 2012-12-27 19:06:20
pięknie :) kotłownia super zorganizowana :) Pozdrawiam poświątecznie :)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-27 21:27:38
również ślę pozdrowienia w tym słonecznym dniu jaki się nam dzisiaj trafił - u Ciebie też było takie słonko?
odpowiedz
Odpowiedź do kruszyna1696
Data dodania: 2012-12-27 23:55:59
My jeszcze dziś jesteśmy na Śląsku i tu niestety cały dzień było pochmurno i nawet padał deszcz :) Buźka :)
odpowiedz
Odpowiedź do bellino
polmark  
Data dodania: 2012-12-27 19:18:34
Widzę w ścianach pomarańczowe puszki i po cichu liczę że naszej produkcji :) pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w dalszych pracach
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-27 21:25:35
zgadza się, produkcja polmarku :) pozdrawiam również
odpowiedz
Odpowiedź do polmark
Data dodania: 2012-12-28 10:54:51
Aż miło podglądać postępy prac... My nadal "śpimy"... Byle do wiosny ;D
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-29 21:15:21
też się cieszę, że coś się dzieje :) trzymam kciuki żeby wiosna szybko przyszła! nam też się przyda :)
odpowiedz
Odpowiedź do viva1313
zona
Data dodania: 2012-12-28 18:30:41
:) dom-w-zielistkach
super wszystko opisałaś dla takich laików jak np ja :). Fajnie popatrzeć jak chociaż u kogoś się coś dzieje.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-29 21:17:16
i tak opisy powinnam robić lepsze, żeby można się coś z nich dowiedzieć, ale jak mnie nie ma na bieżąco na budowie, to nawet nie wiem do końca co jest jak porobione. A moja kotłownia wg pana instalatora to skomplikowana sprawa, więc pewnie komuś, kto chciałby mieć takie rozwiązania jak my przydałyby się wskazówki jak tego dokonać. Ale cieszę się, że chociaż trochę mogę coś rozjaśnić i dostarczać możliwości patrzenia :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2012-12-30 22:29:40
solary fajna sprawa, u nas dzisiaj było takie słoneczko, ze woda miała 63 stopnie.... tylko czemu to wszystko tyle kosztuje... cena to mały minusik tego wszystkiego...
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2013-01-01 19:38:01
solary są super :) póki co nie mamy potrzeby używania ciepłej wody, więc poniekąd solary działają żeby działały, ale już mamy i możemy złożyć w gminie wniosek o zwrot kosztów. Koszty są niestety spore. Nas solary (sprzęt) i montaż wyniosły razem 13 tys. Z tego prawie 5 tys zwrotu z dostacji nfoś i od gminy 5 tys, więc realny koszt dla nas to 3 tys zł, więc jeszcze nie jest tak źle :)
odpowiedz
Odpowiedź do beatka19734

80. Kominek działa, piec głodomor i wełna na górze

Blog:  bellino
Data dodania: 2012-12-21
wyślij wiadomość

Jak obiecałam, tak dodaję wpis :)

Zacznę od początku - pierwsze co czuć w domku jak się wchodzi to cieeeepło :) Z jednej strony ok, ale z drugiej nie chcieliśmy tam mieć ciepła, tylko minimalną temperaturę, aby nic nie zamarzało. Ale ponoć nie da się ustawić niżej, więc mamy 14 stopni. Na dole w salonie zmierzyłam wilgotność na 60%, a na górze temperatura 16 stopni i 43% wiglotności. Dzisiaj oddajemy osuszacz, więc będziemy walczyć już przez wietrzenie domu z wilgotnością na dole, bo ta na górze jest już na całkiem przyzwoitym poziomie :)

Szyba od kominka bruuudna, więc pięknego zdjęcia ognia nie ma, ale coś jest:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Piec przez niecałe 2 dni działania zużył 17 m3 gazu propanu, a przez ostatnie 12 godzin zużył 1,5 m3, więc jest cień nadziei, że nie zbankrutujemy :) Nasz hydraulik też nas pociesza, że inne piece nie kondensacyjne zużywają nawet 25m3 na dobę, ale mnie nie pociesza że inni mają gorzej...

No i oczekiwana chwila wełny na poddaszu - mimo obaw że będzie wilgotno, okazało się że nagrzewnica wszystko wysuszyła i można było kłaść wełnę. Oto efekty:

sypialnia:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

pokój córki:

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

pokój drugiego dziecka:

blog budowlany - mojabudowa.pl

garderoba

blog budowlany - mojabudowa.pl

i łazienka, nad którą pan spędził cały dzień!

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

nie było tak wysokiej drabiny żeby wejść na strych, a schody jeszcze nie zamontowane, więc wlazłam na ile stopnie pozwoliły i cyknęłam takie oto zdjęcia :P

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I to by było tyle z wełny :)

Zamówiliśmy też 2m3 drewna kominkowego. Mamy jawora, bo lepszych już nie było. drewno ma 1,5 roku, ale nie jest bardzo suche, bo było składowane "pod chmurką", ale łatwo się rabie, więc nie jest mokre. Jeśli zastanawiacie się ile to jest 2 metry drewna to tyle:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I tak jak obiecałam kiedyś - pokazuję co wlasnoręcznie robię gdy zbliżają się święta. Takie oto bombki :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Życzę wszystkim wesołych świąt !!

17Komentarze
Data dodania: 2012-12-21 23:02:13
No to gratulacje :) Ale jakoś dużo tego gazu Wam zżera... Chodzi na maksa czy jak? Jakoś dużo mi się zdaje, nie znam się co prawda.... Pozdrawiam serdecznie :)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:32:33
już zużycie gazu zmalało. Teraz tylko pozostaje nam trzymać kciuki za jak najwyższe temperatury i jak najniższą wilgotność :)
odpowiedz
Odpowiedź do kruszyna1696
Data dodania: 2012-12-21 23:25:20
nie martw się, u nas gazu na rozruch też poszło tyle, ale jak już się domek ogrzeje, będzie szło mniej-nam hydraulik mówił, że u jednego jego klienta poszło 30m3, więc u nas i tak poszło o połowę mniej ;p
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:33:23
ci hydraulicy zawsze znajdą pocieszenie :P ale mam nadzieję, że zużycie będzie malutkie :)
odpowiedz
Odpowiedź do lubczykkitka
jussly  
Data dodania: 2012-12-22 13:22:12
Pięknie się prace u Was posuwają! Oby tak dalej do przodu! Wesołych Świąt!:)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:34:19
dziękuję i nawzajem!
odpowiedz
Odpowiedź do jussly
Data dodania: 2012-12-22 16:26:38
Bombka fajna ale z tym drewnem coś lipa. Może się mylę ale tal patrzymy z żoną na Twoje zdjęcie tych 2 m i myśmy kupili dokładnie 2.5 m bukowego w 30cm szczapach i było tego conajmniej 4 razy więcej. jesteś pewna że tam jest 2 m? - Chyba że nam przywieźli za dużo .. :)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:35:06
jestem pewna, że to jest 2 metry :) może trafiliście na gratis :)
odpowiedz
Odpowiedź do nasza-zetka
Data dodania: 2012-12-22 22:01:42
zdolniacha... śliczne te bąbeczki... ja nie mam takich zdolności... ciepełka z kominka gratuluję... a ocieplenie na pewno pomoże w zaoszczędzeniu gazu... Życzę nadziei, własnego skrawka nieba, zadumy nad płomieniem świecy, filiżanki dobrej, pachnącej kawy, pogodnych świąt zimowych, odpoczynku, zwolnienia oddechu, nabrania dystansu do tego, co wokół, chwil roziskrzonych kolędą, śmiechem i wspomnieniami. Zdrowych i Wesołych Świąt!!
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:35:53
wełna na pewno ograniczy odpływ ciepłego powietrza przez dach. Dziękuję za życzenia :)
odpowiedz
Odpowiedź do beatka19734
Data dodania: 2012-12-23 13:31:27
Nie było mnie kilka dni a u Was już wszystko działa i ciepło...super cieszy mnie to. Jak już nie zamarza, to i domek przyjemniejszy, a koszty to chyba na początek normalne. Wesołych Świąt Kochani...
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:36:53
koszty są nieuniknione... Każdy chciałby żeby to nic nie kosztowało, ale to tylko latem tak się da. Teraz jeśli mury mają niską temperaturę, to trzeba je wygrzać... Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do poliklet
Data dodania: 2012-12-23 18:17:25
Jednym słowem nagrzewnica świetnie sie spisała, fajnie, że macie w miare ciepło i sucho i mozecie dalej pracować. Bombaski cudne. Pogratulować. Wesołych świąt.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:37:51
nagrzewnica, no i sam piec i kominek. Jutro dokonamy pomiarów wilgoci i zobaczymy czy wypożyczymy jeszcze osuszacz na jakiś czas czy zdamy się na aurę...
odpowiedz
Odpowiedź do wybudujeadasia
zona
Data dodania: 2012-12-25 22:55:00
:) dom-w-zielistkach
nam do wełny jeszcze daleko, ale u Was ładnie się prezentuje...no i ta bombka- możesz zdradzić jak ją zrobiłaś?
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-26 21:30:03
proszę bardzo :) http://www.bazardekoracji.pl/Bombka-wstazkowa-cinfo-pol-40.html
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
zona
Data dodania: 2012-12-27 10:47:45
:) dom-w-zielistkach
super..dzięki :)
odpowiedz
Odpowiedź do bellino

79. Nareszcie uruchomili piec :)

Blog:  bellino
Data dodania: 2012-12-20
wyślij wiadomość

po 5 dniach spóźnionych obietnic uruchomili piec :)

Rozmawiałam z panem od ociepleń (bo tych instalatorów mam serdecznie dość...) i mówił, że rano go odpalili i przez cały dzień działał i już czuć i widać różnicę. Na oknach nie ma wilgoci, czuć ciepełko w domu. Piec jest na razie ustawiony na tryb przeciwzamarzaniowy, ale nie wiadomo do końca jaka to temperatura (coś około 5-8 stopni C). Jutro wybieram się do domku żeby obejrzeć postępy, pan od ocieplenia chce się na święta rozliczyć i mam plan odpalić po raz pierwszy kominek!! Nie będzie zdjęć dymku, bo to będzie o 19, ale mam nadzieję, że zrobię zdjęcie ognia :) Zamówiłam na jutro drewno kominkowe i będziemy działać :)

Pochłaniacz spełnia swoją rolę, wciąż trzeba z niego wodę wylewać. Na noc poprosiłam, żeby zamknęli panowie okna, żeby zebrał wilgoć z samego domku, bo jak są okna otwarte to on też chłonie wilgoć z zewnątrz, a teraz jest duża wilgotność.

Wezmę jutro ze sobą termometr, to powiem Wam jaka jest temperatura przy podłodze, a jaka w pomieszczeniach :)

Super, strasznie się cieszę, że jest już ten piec :)

Dzisiaj od 10 do 17 zeżarł 2 m3 gazu. Trochę dużo, ale mam nadzieję, że jak się już będzie utrzymywała temperatura to trochę zbastuje w żarciu gazu :) No i palenie w kominku też pewnie ograniczy zużycie - byle tylko się chciało panom palić :)

Do jutra :)

16Komentarze
Data dodania: 2012-12-20 21:46:28
Gratulacje :) Bardzo się cieszę :) Czekam na info o temperaturze :) Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnej czwartkowej nocy :)Baj baj :)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-21 08:54:46
sama jestem ciekawa, pan teraz do mnie dzwonił i mówił, że już bluzy można ściągać w środku więc musi być dość ciepło. Zobaczę też ile gazu jest zeżarte...
odpowiedz
Odpowiedź do kruszyna1696
Data dodania: 2012-12-21 08:28:37
Najważniejsze,że piec działa. Bo na pewno trochę ciepła jest bardzo potrzebne.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-21 08:56:18
no ciepło jest potrzebne bardzo! do schnięcia tynków, wylewek no i nawet dlatego, żeby nie chodzić po domu ubranym jak na syberię :) tak sobie myślę, że jak już w środku jest ciepło, to bardziej można mówić DOM :)
odpowiedz
Odpowiedź do wybudujeadasia
azalia3  
Data dodania: 2012-12-21 08:31:07
najważniejsze, ze działa, że grzeje, ze powietrze w domku już zrobiło sie inne iwilgoć się wydmucha i będzie super :) a co do gazu - współczuję :( niestety tanie to to nie jest
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-21 08:56:50
no tanie nie jest, ale wolę chyba gaz niż eko groszek...
odpowiedz
Odpowiedź do azalia3
Data dodania: 2012-12-21 08:41:23
No to super-piecyk działa to ciepełko jest :))
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-21 08:52:58
no pewnie :) zawsze to inaczej!
odpowiedz
Odpowiedź do viva1313
Data dodania: 2012-12-21 12:02:22
no to buchacie już ciepełkiem ;)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-21 21:15:43
oj, żebyś wiedziała :)
odpowiedz
Odpowiedź do przygodyguliwera
Data dodania: 2012-12-21 20:35:33
Gratulacje.. My też odpaliliśmy kocioł, jakie macie ustawienia na piecu? - to kondensat?
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-21 21:14:47
Tak, to kondensat. Mamy ustawione 40 stopni na piecu, do tego dzisiaj było palone w kominku z płaszczem, ale co się okazało, jeśli temperatura na pompie od kominka nie jest wyższa niż 40 stopni, to piec i tak żre gaz... I od wczoraj rana zjadło nam... 17 m3 !!! Hydraulik próbuje uspokajać, że to tylko na rozgrzanie domu, ale mąż ma duże obawy... W domu jest 14 stopni i nie da się mniej, bo sterownik już jest na minimum ustawiony. P.S. U nas podłogówka grzeje, nie mamy grzejnika oprócz łazienki
odpowiedz
Odpowiedź do nasza-zetka
domeos  
Data dodania: 2012-12-21 21:29:34
No moje gratulacje w końcu ciepełko ! Twój pomysł z pochłaniaczem wilgoci to bardzo dobra sprawa. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-12-22 16:19:30
Hydraulik ma trochę racji, jeśli chodzi o pierwsze wygrzanie domu - na ogół idzie wszystkiego więcej (czy to ekogroszek czy gaz, kupa energii w ściany)ale najwięcej pochłania podłogówka, piec musi sporo grzać. My np mamy włączone tylko grzejniczki i piec włącza się tylko na minimum i mamy temp czynnika 45 st a w domu ustawione na 13,5 st C, a minimum to dowolne od 5.0 st do 30.0 na termostacie w neutralnym pomieszczeniu. Nie macie termostatu lub programatora gdzieś w domu, wtedy jeśli temperatura osiągnie ustawiony poziom to bez względu na kominek piec się wyłączy.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-23 08:57:38
właśnie mamy termostat ale ręczny i u niego gwiazdka oznacza 14 stopni... ale już zużywa mniej gazu więc faktycznie się nagrzaly ściany
odpowiedz
Odpowiedź do nasza-zetka
Data dodania: 2012-12-22 21:38:26
gratuluję uruchomienia pieca... u nas jak palę w kominku to piecyk od razu mniej węgla zjada, więc u Was pewnie tak będzie z gazem...
odpowiedz

78. Wykończą mnie...

Blog:  bellino
Data dodania: 2012-12-19
wyślij wiadomość

...ci hydraulicy! Dzisiaj o 8 miał być podłączony piec. Nawet pytałam hydraulika o której mam być żeby się z nim spotkać i pytałam czy 10 może być, a on na to, że jego już max o 9 nie będzie, bo montuje i spada. No to ja wstałam dzisiaj o 6 rano, żeby zajechać tam na w miarę sensowną porę, dziecko do auta i do domku...

Zajechałam na 8:30, a hydraulicy w kotłowni. Montują, wiercą i hałasują. Pytam tego co mi obiecywał jak z piecem. A on na to - nooo... dzisiaj będzie zamontowany. - No ale miał być o 8 gotowy. - No ale nie będzie, dzisiaj podłączymy. Jak powiedziałem że dzisiaj to będzie dzisiaj.

No cholera mnie wzięła, a miałam się nie denerwować... Próbowałam potem oszacować czy w ogóle mam czekać żeby ujrzeć ten piękny moment i spytałam pana który pracował akurat przy piecu i on mi mówi: "wie pani, to nie takie proste wszystko, my tu musimy podłączyć solary, piec, kominek, zabudowę zrobić, żeby wszystko było na tip top". A kij mi po zabudowie jak w domu zimno! angry

Podenerwowałam się, a teraz zdam relację co się dziś działo :)

Więc: montuje się kotłownia czyli piec, kominek i solary. Na dachu montowane są stelaże i dziś mają zawisnąć tam solary.

Z tajemnic jakie ukrywałam na blogu (haha żartuję, po prostu nie pisałam o tym smiley) to dziś koniecznie chciał wejść pan od ocieplenia poddasza i zabudowy... Ja wiedziałam w jakim stanie jest to poddasze i chciałam go przełożyć, no ale się uparł i on wchodzi. O 8:30 przyjechał transport z materiałami: wełną, płytami i innym osprzętem.

Pan ma ze sobą nagrzewnicę na olej opałowy i tą nagrzewnicą będzie suszył folię. Nie powiem, że nie przynosi to efektów. Bo przez 2 godziny wysuszył folię w jednym pomieszczeniu. Wszystkich pokoi większych na górze jest 4 i mała garderoba, ale wysuszyć trzeba również stryszek. Więc cały dzisiejszy dzień poświęca na suszenie, jutro ma coś do załatwienia na poprzedniej budowie więc nie wiem czy dojedzie, no i w piątek chciałby kłaść wełnę... Okna są pootwierane więc nagrzewnica suszy, ale nie bardzo grzeje.

Oprócz nagrzewnicy wypożyczyłam też pochłaniacz wilgoci. Masakra co tam się działo... Wiecie jaka jest wilgotność teraz? 99% !! Przez dwie godziny niewiele się zmieniło, bo na dworze mgła, w domu chłodno i osuszacz ciągle się włączał na tryb rozmrażania... Mam nadzieję, że 4 dni osuszania wystarczą, bo pójdę na niego z torbami. 60 zł/dobę kosztuje. To spory osuszacz, bo na dobę ściąga 46 litrów wody.

Dobra - koniec pisania - teraz zdjęcia:

materiały na zabudowę i ocieplenie:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A to obrazuje jak wyglądają wylewki:

przed suszeniem:

blog budowlany - mojabudowa.pl

i po suszeniu:

blog budowlany - mojabudowa.pl

a to dwa urządzenia które zapewniają jako takie warunki do prac:

blog budowlany - mojabudowa.pl

A z rzeczy przyjemnych dziecię me obchodziło niedawno 2 urodziny i oto taki tort poczyniłam :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

12Komentarze
Data dodania: 2012-12-19 16:49:35
ehhh Ci fachowcy- nam tez 2 tygodnie prezkładali termin
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-19 22:04:40
no niestety - nie trafiliśmy na słownych ludzi. Ale mamy nauczkę...
odpowiedz
Odpowiedź do seleneyria
Data dodania: 2012-12-19 17:28:43
Oj działacie. Trudno Kochana, to są uroki budowy. Nie denerwuj się, bo nie warto. Różnica po wysuszeniu posadzki naprawdę ogromna. Obecna pogoda niestety nie sprzyja w żaden spodób.... Sto lat dla dziecięcia :) Tort superaśny!!! Fajny pomysł :) i na pewno był PRZEPYSZNY!!! Pozdrawiam milutko :)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-19 22:05:50
no pogoda nie najlepsza, ale tak to jest jak coś się przez zimę chce ciągnąć... co do pyszności to tort jak tort - słodki był :) ale dumna jestem bo to mój pierwszy tort i jak na pierwszy wyszedł całkiem nieźle :)
odpowiedz
Odpowiedź do kruszyna1696
azalia3  
Data dodania: 2012-12-19 19:31:28
mniamuśny torcik :) masz babko talent :)) co do hydraulików - sama wiesz jak jest, u mnie sporo na ten temat już było - żyją w innej czasoprzestrzeni...
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-19 22:01:29
no wiem, wiem. Ale czy oni nie mogą poprawnie ocenić terminu jaki wyznaczają? Albo uprzedzić - sorry nie wyrobimy się, potrzebujemy jeszcze kilka dni? Wtedy bym wiedziała co mnie czeka, a nie jak teraz dowiaduję się od innej ekipy, że DZISIAJ PIECA NIE PODŁĄCZYLI!!
odpowiedz
Odpowiedź do azalia3
koszmar  
Data dodania: 2012-12-19 20:58:06
Ale jeśli chcecie ocieplać to niestety musicie osuszyć klimat :)
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-19 22:04:06
no to bez wątpienia! :) gdyby to mniej kosztowało to byłoby super ;)
odpowiedz
Odpowiedź do koszmar
Data dodania: 2012-12-20 20:59:55
kurcze, niech szybko uruchamiają ten piec bo szkoda kasy na ten pochłaniacz... zakupy fajne i zdolniacha z Ciebie śliczny torcik... wszystkiego NAJ dla maluszka:*
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-20 21:29:18
wreszcie dzisiaj odpalili! :) a pochłaniacz oddam w sobotę, a do tego czasu niech ściąga tą wilgoć. Pan od ocieplenia mówi, że od razu widać na parterze jak sufit podsycha od tego pochłaniacza, więc efekty są.
odpowiedz
Odpowiedź do beatka19734
Data dodania: 2012-12-20 22:39:53
Olejowy
Nie wiem na pewno, ale jeden z naszych specjalistów wzmiankował, że najlepiej osusza się używają c nagrzewnic elektrycznych a nie olejowych. On nam odradzał olejowe ze względu na kiepską skuteczność przy walce z wilgotnością.
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2012-12-20 23:06:36
na to jaka jest nagrzewnica ja nie mam wpływu, bo sobie ją przynieśli fachowcy od ociepleń. Z tego co ja zaobserwowałam suszy folię dachową, więc cel osiąga :)
odpowiedz
Odpowiedź do podkampinosem
bellino
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 211396
Komentarzy: 1606
Obserwują: 85
On-line: 9
Wpisów: 132 Galeria zdjęć: 635
Projekt BELLINO
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - dolnośląskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 sierpień
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 kwiecień
2014 styczeń
2013 listopad
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 marzec

OBECNIE NA BLOGU
6 niezalogowanych użytkowników