Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinebellino blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | Blog budowlany
Zobacz projekt BELLINO w IGN Projekt
138042 odwiedzin | wpisów: 132, komentarzy: 1606, obserwuje: 86

82. Cd. zabudowy poddasza

autor: bellino blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Prace posuwają się do przodu, powoli bo powoli, ale przy wykończeniach tak teraz będzie - bez spektakularnych efektów.

Wstawione są już scody strychowe, ale nie docięte więc nie można wejść, bo jest ryzyko, że się urwą... Docięte będą po położeniu podłogi, czyli jeszcze trochę...

blog budowlany - mojabudowa.pl

trzeba będzie coś zrobić, żeby kolor płyty nie był widoczny - może pomalować?

Łazienka jest ulubionym pomieszczeniem panów, bardzo ją lubią :P

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pokój córci już zaszpachlowany, wstawione narożniki i taśmy na łączeniach. Powiem Wam ciekawostkę, że są takie taśmy z wkładką aluminiową, lepsze niż zwykłe papierowe, trwalsze. W większej miejscowości obok mnie nie słyszeli o takich i dopiero w wielkim mieście dało się je dostać. Dzięki panu od zabudowy, bo wiedział że są bardzo dobre i nie chciał innych!

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nasza sypialnia po obróbce okien:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I oto co znalazłam w naszej sypialni na ścianie:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zapobiegawczo spytałam panów czy nie mam zabudowanej gdzieś pod płytami hmmm.... kwaśnej sprawy :P panowie się nie przyznają co do tego napisu który pisał :)

dziś z własnoręcznych prac próbowaliśmy z mężem wstawić wyczystkę od komina. Trzeba było skuć tynk, który był wokół otworu i trochę go powiększyć. Po walce męża otwór został powiększony do maksymalnych rozmiarów ale okazało się, że drzwiczki są za głębokie i trzeba by skuwać komin. A tego nie chcemy. Więc wymyśliłam że utniemy drzwiczki na głębokości. Pomógł pan od zabudowy ze swoją "gumówką"

blog budowlany - mojabudowa.pl

otwór trzeba jeszcze poprawić, drzwiczki wciąż są trochę wystające, ale jakoś sobie z tym poradzimy. Ponadto otwór wentylacyjny w kuchni w kominie był zaślepiony workiem po cemencie i oblepiony tynkiem, więc wykonałam kilka uderzeń młotkiem i otwór stał się prawdziwą wentylacją.

Zużycie gazu od odpalenia czyli od 20.12 wynosi 34,85 m3, przy czym od czwartku do dziś przy paleniu w kominku codziennie od 8 do 19 zużył 3,5 m3. Do dobry wynik :) Ale zapewne ma na to wpływ temperatura na zewnątrz. Oby się jak najdłużej utrzymywało ciepło, bo zużycie gazu będzie niskie ;)

Z innych ciekawostek na koniec opowiem Wam historię, jaka przydarzyła się wczoraj.

Dzwoni do mnie pan od zabudowy, że napalił w kominku jak co dzień, a temperatura na pompie od kominka wynosi już 90 stopni (a przeważnie to 45-50) i ciągle rośnie... I co ma zrobić? Zadzwoniłam do instalatora, a on akurat jechał na naszą budowę i uspokoił mnie, że nic się nie dzieje. Czemu więc temperatura wzrosła?

Ciepłą wodę w zbiorniku nagrzały nam solary, bo piękne słoneczko świeciło. Piec przez noc zapewnił wodze w układzie grzewczym zadaną temperaturę 12 stopni. A kominek dostarczał dodatkowe ciepło, którego nie miało co odebrać, więc temperatura na pompie rosła i rosła, włączyło się głośne pipczenie pompy i pan się wystraszył. Ja się nie dziwię, bo sama bym się wystraszyła. Jakie rozwiązanie? Trzeba było na sterowniku zwiększyć temperaturę z 12 stopni na 30, żeby był zapewniony odbiór ciepła od kominka.

Wszystko super, ale co jak mi się na codzień będzie tak zdarzało? Nie wyobrażam sobie mieć 30 stopni w domu... Okazuje się, że nie ma idealnego lekarstwa. Co z mężem zadebatowaliśmy to to, że nie będziemy rozpalać kominka jeśli już będzie osiągnięta temp docelowa, ani palić w nim na wyjście z domu. Będziemy tylko palić jeśli na dworze będzie zimno i podczas naszej obecności. Wtedy unikniemy sytuacji z przegrzewaniem.


Komentarze (20)
autor:nicolka2004  dodano: 2012-12-29 | 22:45:14
ojej... u Was jest po prostu rewelacja. No, no postępy prac wręcz mnie powaliły z nóg!!! Cóż mogę napisać ,,,, ale pozytywnie ;-) Pozdrawiam cieplutko
Odpowiedź do nicolka2004
autor:bellino  dodano: 2012-12-30 | 21:47:48
dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam również :)
autor:wybudujeadasia  dodano: 2012-12-30 | 07:33:34
To świetnie, że instalacje działają na całego. Dobrze sie składa, że ten pan od zabudowy jest w miarę przytomny i zapowiada się nienajgorzej.
Odpowiedź do wybudujeadasia
autor:bellino  dodano: 2012-12-30 | 21:50:05
pan od zabudowy to jest moje ostatnie odkrycie :) w sumie zaprzeczył wszelkim moim obawom, bo z braku wykonawców, którzy mieliby czas przed zimą ocieplać z zewnątrz dom, musiałam szukać kogoś w internecie. Nie znalazłam o nim opinii, ale zaryzykowałam. I to najlepsza decyzja! Pan zrobił mi ocieplenie, wstawi parapety, zrobi zabudowę poddasza. Jest moją wtyczką na budowie ;) i opowiada mi wszystko co się dzieje. Solidny, słowny - takich ludzi chciałabym tylko mieć! :)
autor:lawendowykot  dodano: 2012-12-30 | 08:44:34
Ale u Was się dzieje!Wnętrza nareszcie zaczynają wyglądać tak jak powinny i widać urok domku. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Odpowiedź do lawendowykot
autor:bellino  dodano: 2012-12-30 | 21:51:13
jasne :) i tak już się teraz nie mogę doczekać malowania i podłóg :) Ale zaczniemy od zrobienia łazienki, a później reszta :) Myślę, że jak tak dalej pójdzie jak teraz, to jeszcze w styczniu się obudzimy do prac :)
autor:naszasielanka  dodano: 2012-12-30 | 13:59:50
Postepy olbrzymie. Temperatura 30 stopni to ukrop. Ciekawa nesfem jak bedzie i nas. A poddasze w grochy robi wrazenie.:-)
Odpowiedź do naszasielanka
autor:bellino  dodano: 2012-12-30 | 21:52:24
ta temperatura nie dochodzi do tych 30 stopni, chodzi tylko żeby sterownik myślał, że ma grzać. Jak panom jest za ciepło, to po prostu otwierają okna i już :)
autor:tyberiuszmalopolska  dodano: 2012-12-30 | 20:54:32
może nie ma spektakularnych efektów ale widać ogrom prac wykonanych naprawdę imponująco a że ciepło na dworze to fakt troszkę ulży nam to wszystkim którzy startują z ogrzewaniem i domy nie są wygrzane gratuluję i pozdrawiam
Odpowiedź do tyberiuszmalopolska
autor:bellino  dodano: 2012-12-30 | 21:54:04
z jednej strony dobrze jak ciepło, bo mało zużywa się ogrzewania. Ale jak ciepło to i mokro... A jeśli chce się suszyć no to co pozostaje...? Otwieranie okien ma sens, jeśli na dworze jest niższa wilgotność niż w domu. A ja w domu mam 50-60% a na dworze 90... i tak źle i tak niedobrze... pozdrawiam również :)
autor:beatka19734  dodano: 2012-12-30 | 21:19:44
gratuluję schodów i cudnej zabudowy... super już macie w domku... malowidła na ścianach też nam ekipa robiła, ale malowali płytki w kwiatki)))) a 30 stopni w domu to coś dla mnie:))))) my palimy w kominku, ale nie mamy płaszcza wodnego i jak robi się ciepełko z nadmuchu to wyłączają się kaloryferki i piecyk zjada mniej węgla:))))

Nowy Rok przywitajcie w szampańskim nastroju,
Ufając, że będzie wspaniały i przyniesie
Niezapomniane chwile
Odpowiedź do beatka19734
autor:bellino  dodano: 2012-12-30 | 21:57:33
już bym chciała po tych schodkach wejść i przejść się po poddaszu. Ale jeszcze muszę poczekać... wasze malowidła widziałam, przynajmniej jakieś arcydzieła, a nie kwaśne sprawy hehe :) każde zagospodarowanie ciepła z kominka daje oszczędności w ogrzewaniu. I dobrze - bo po co tracić to ciepło.
Udanego sylwestra i wszystkiego dobrego w nowym roku!
autor:pogodna25  dodano: 2012-12-30 | 22:09:10
Duże postępy, bardzo ładnie się robi w domku, i ciepełko już macie :) Super !!!
Odpowiedź do pogodna25
autor:bellino  dodano: 2013-01-01 | 18:40:05
ciepełko szczególnie czuć jak się wejdzie :) postępy teraz trochę spowolnią, bo najpierw czekamy na wyschnięcie całkiem ścian i podłóg, żeby mógł wejść pan od płytkowania, potem malowanie, ale na dworze musi być niska wilgotność, żeby móc wietrzyć, a niska wilgotność będzie jak się ochłodzi... Ale powoli wszystko się posunie do przodu :)
autor:edytairadek  dodano: 2013-01-01 | 16:52:05
My marzymy juz o takim etapie,aby pozazdrościć,pozdrawiamy:))
Odpowiedź do edytairadek
autor:bellino  dodano: 2013-01-01 | 19:34:59
doczekacie się, spokojnie :) wtedy ja będę Wam kibicować :)
autor:domeos  dodano: 2013-01-01 | 17:34:26
Dzięki za życzenia i ja Wam życzę w tym Nowym Roku wspaniałych, pierwszych, niezapomnianych chwil w nowym domku :)) Pozdrawiam :)
Odpowiedź do domeos
autor:bellino  dodano: 2013-01-01 | 19:36:01
dziękujemy serdecznie :) mam nadzieję, że te chwile nastąpią szybko :)
autor:dorka-roman  dodano: 2013-01-01 | 22:12:43
Wow!Dawno mnie tu u Ciebie nie było,a tu takie postępy:)Gratuluję!
Dziękuję bardzo za życzenia:)Wam również życzę wszystkiego dobrego w Nowym 2013 Roku, a przede wszystkim jak najszybszego ukończenia budowy i zamieszkania w swoim wymarzonym domku:)Pozdrawiam.
Odpowiedź do dorka-roman
autor:bellino  dodano: 2013-01-04 | 18:32:10
dziękujemy za życzenia i również życzymy tego samego, samych sukcesów :)

81. Zabudowa poddasza start!

autor: bellino blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Troszkę się zmieniło od piątku, kiedy byliśmy na budowie :)

Mam zdjęcie zainstalowanych solarów, które już działają i podgrzewają nam ciepłą wodę (mamy nawet kranik, żeby sobie ją puścić :) )

blog budowlany - mojabudowa.pl

Uchwyciłam też dym z komina :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

A poza tym, to kotłownia jest już zakończona w sensie instalatorskim, dzisiaj trwały tylko testy pieca, ale ogólnie wszystko działa już tak jak powinno :)

Opiszę Wam z grubsza co się w niej znajduje:

piec gazowy dwufunkcyjny kondensacyjny Ferroli BLUEHELIX PRO 25 C
- pełna modulacja mocy palnika
- innowacyjny wymiennik bitermiczny ze stali nierdzewnej
- kondensacja również przy produkcji c.w.u.
- sferyczny palnik ze stali nierdzewnej z wstępnym mieszaniem
- maksymalna długość koncentrycznego systemu kominowego 28 m
- modulowany wentylator
- jonizacyjna kontrola płomienia
- wysoka sprawność do 108,8%
- automatyka pogodowa wbudowana w kocioł
- możliwość współpracy z solarami
- pełna autodiagnostyka
- ochrona przeciwzamarzaniowa
- system zapobiegający blokowaniu się pompy
- zabezpieczenie przed brakiem wody w instalacji
- wymiennik kotła ze stali nierdzewnej
- by-pass
- możliwość zasilania gazem ziemnym lub LPG1
- wyświetlacz ciekłokrystaliczny
- 3 lata gwarancji

KOSZT: 4981, 50 zł brutto

sprzęgło hydrauliczne zwane też Dado Zone:

DADO ZONE jest zestawem hydraulicznym do zasilania (w zależności od konfiguracji) bezpośrednich lub niskotemperaturowych obiegów grzewczych lub ewentualnie 1 obiegu ciepłej wody użytkowej. Zestaw ten może być wyposażony w automatykę sterującą wszystkimi niezbędnymi podzespołami. Automatyka sterująca DADO ZONE może komunikować się z kotłami FERROLI tzw. protokołem komunikacyjnym OPENTHERM.

Kompletny zestaw hydrauliczny wyposażony w:

- sprzęgło hydrauliczne z automatycznym odpowietrznikiem

- akcesoria dla 1 obiegu bezpośredniego (grzejnikowego)

- akcesoria dla 1 obiegu niskotemperaturowego (np. ogrzewania podłogowego)

- okablowaną automatykę pogodową dla każdego obiegu

KOSZT: 3640 zł brutto

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zestaw kolektorów słonecznych Hewalex 2TLP (płyty, zbiornik na wodę, rury itp.)

KOSZT: 11245 zł brutto

blog budowlany - mojabudowa.pl

Oprócz tego na poddaszu już w niektórych miejscach mamy sufity :)

Klatka schodowa:

blog budowlany - mojabudowa.pl

sypialnia:

blog budowlany - mojabudowa.pl

zastanawiałam się, jak mocuje się folię do stelaży... i już wiem :) na taśmę dwustronną :)

pokoj córki:

blog budowlany - mojabudowa.pl

drugi pokój:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

i łazienka (na koniec zostawiona)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Koniec prac przewidywany na sobotę :) Jutro panowie zamontują schody strychowe, więc w sobotę relacja będzie już pełna.

Mordka mi się cieszy na te widoki laugh


Komentarze (13)
autor:budziki  dodano: 2012-12-27 | 19:04:20
Wielki szacun za pięknie zrobioną kotłownie.
Odpowiedź do budziki
autor:bellino  dodano: 2012-12-27 | 21:26:37
oj ile się naklął pan instalator, że sobie nawymyślaliśmy tyleeee rzeczy w tej kotłowni, a tak naprawdę to tylko trzy :) kominek, solary i piec gazowy... :P
autor:kruszyna1696  dodano: 2012-12-27 | 19:06:20
pięknie :) kotłownia super zorganizowana :)
Pozdrawiam poświątecznie :)
Odpowiedź do kruszyna1696
autor:bellino  dodano: 2012-12-27 | 21:27:38
również ślę pozdrowienia w tym słonecznym dniu jaki się nam dzisiaj trafił - u Ciebie też było takie słonko?
Odpowiedź do bellino
autor:kruszyna1696  dodano: 2012-12-27 | 23:55:59
My jeszcze dziś jesteśmy na Śląsku i tu niestety cały dzień było pochmurno i nawet padał deszcz :)
Buźka :)
autor:polmark  dodano: 2012-12-27 | 19:18:34
Widzę w ścianach pomarańczowe puszki i po cichu liczę że naszej produkcji :) pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w dalszych pracach
Odpowiedź do polmark
autor:bellino  dodano: 2012-12-27 | 21:25:35
zgadza się, produkcja polmarku :) pozdrawiam również
autor:viva1313  dodano: 2012-12-28 | 10:54:51
Aż miło podglądać postępy prac... My nadal "śpimy"... Byle do wiosny ;D
Odpowiedź do viva1313
autor:bellino  dodano: 2012-12-29 | 21:15:21
też się cieszę, że coś się dzieje :) trzymam kciuki żeby wiosna szybko przyszła! nam też się przyda :)
Tytuł: :) dom-w-zielistkach
autor:zona  dodano: 2012-12-28 | 18:30:41
super wszystko opisałaś dla takich laików jak np ja :). Fajnie popatrzeć jak chociaż u kogoś się coś dzieje.
Odpowiedź do zona
autor:bellino  dodano: 2012-12-29 | 21:17:16
i tak opisy powinnam robić lepsze, żeby można się coś z nich dowiedzieć, ale jak mnie nie ma na bieżąco na budowie, to nawet nie wiem do końca co jest jak porobione. A moja kotłownia wg pana instalatora to skomplikowana sprawa, więc pewnie komuś, kto chciałby mieć takie rozwiązania jak my przydałyby się wskazówki jak tego dokonać.
Ale cieszę się, że chociaż trochę mogę coś rozjaśnić i dostarczać możliwości patrzenia :)
autor:beatka19734  dodano: 2012-12-30 | 22:29:40
solary fajna sprawa, u nas dzisiaj było takie słoneczko, ze woda miała 63 stopnie.... tylko czemu to wszystko tyle kosztuje... cena to mały minusik tego wszystkiego...
Odpowiedź do beatka19734
autor:bellino  dodano: 2013-01-01 | 19:38:01
solary są super :) póki co nie mamy potrzeby używania ciepłej wody, więc poniekąd solary działają żeby działały, ale już mamy i możemy złożyć w gminie wniosek o zwrot kosztów.
Koszty są niestety spore. Nas solary (sprzęt) i montaż wyniosły razem 13 tys. Z tego prawie 5 tys zwrotu z dostacji nfoś i od gminy 5 tys, więc realny koszt dla nas to 3 tys zł, więc jeszcze nie jest tak źle :)

80. Kominek działa, piec głodomor i wełna na górze

autor: bellino blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Jak obiecałam, tak dodaję wpis :)

Zacznę od początku - pierwsze co czuć w domku jak się wchodzi to cieeeepło :) Z jednej strony ok, ale z drugiej nie chcieliśmy tam mieć ciepła, tylko minimalną temperaturę, aby nic nie zamarzało. Ale ponoć nie da się ustawić niżej, więc mamy 14 stopni. Na dole w salonie zmierzyłam wilgotność na 60%, a na górze temperatura 16 stopni i 43% wiglotności. Dzisiaj oddajemy osuszacz, więc będziemy walczyć już przez wietrzenie domu z wilgotnością na dole, bo ta na górze jest już na całkiem przyzwoitym poziomie :)

Szyba od kominka bruuudna, więc pięknego zdjęcia ognia nie ma, ale coś jest:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Piec przez niecałe 2 dni działania zużył 17 m3 gazu propanu, a przez ostatnie 12 godzin zużył 1,5 m3, więc jest cień nadziei, że nie zbankrutujemy :) Nasz hydraulik też nas pociesza, że inne piece nie kondensacyjne zużywają nawet 25m3 na dobę, ale mnie nie pociesza że inni mają gorzej...

No i oczekiwana chwila wełny na poddaszu - mimo obaw że będzie wilgotno, okazało się że nagrzewnica wszystko wysuszyła i można było kłaść wełnę. Oto efekty:

sypialnia:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

pokój córki:

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

pokój drugiego dziecka:

blog budowlany - mojabudowa.pl

garderoba

blog budowlany - mojabudowa.pl

i łazienka, nad którą pan spędził cały dzień!

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

nie było tak wysokiej drabiny żeby wejść na strych, a schody jeszcze nie zamontowane, więc wlazłam na ile stopnie pozwoliły i cyknęłam takie oto zdjęcia :P

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I to by było tyle z wełny :)

Zamówiliśmy też 2m3 drewna kominkowego. Mamy jawora, bo lepszych już nie było. drewno ma 1,5 roku, ale nie jest bardzo suche, bo było składowane "pod chmurką", ale łatwo się rabie, więc nie jest mokre. Jeśli zastanawiacie się ile to jest 2 metry drewna to tyle:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I tak jak obiecałam kiedyś - pokazuję co wlasnoręcznie robię gdy zbliżają się święta. Takie oto bombki :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Życzę wszystkim wesołych świąt !!


Komentarze (19)
autor:kruszyna1696  dodano: 2012-12-21 | 23:02:13
No to gratulacje :) Ale jakoś dużo tego gazu Wam zżera... Chodzi na maksa czy jak? Jakoś dużo mi się zdaje, nie znam się co prawda....
Pozdrawiam serdecznie :)
Odpowiedź do kruszyna1696
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:32:33
już zużycie gazu zmalało. Teraz tylko pozostaje nam trzymać kciuki za jak najwyższe temperatury i jak najniższą wilgotność :)
autor:lubczykkitka  dodano: 2012-12-21 | 23:25:20
nie martw się, u nas gazu na rozruch też poszło tyle, ale jak już się domek ogrzeje, będzie szło mniej-nam hydraulik mówił, że u jednego jego klienta poszło 30m3, więc u nas i tak poszło o połowę mniej ;p
Odpowiedź do lubczykkitka
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:33:23
ci hydraulicy zawsze znajdą pocieszenie :P ale mam nadzieję, że zużycie będzie malutkie :)
autor:spelnione.marzenia  dodano: 2012-12-22 | 08:46:42
nie ma lekko Kochana, zeby było ciepełko trzeba płacić... ;/
Odpowiedź do spelnione.marzenia
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:33:59
ano trzeba, trzeba. Tylko najgorsze, kto na to zarobi? :)
autor:jussly  dodano: 2012-12-22 | 13:22:12
Pięknie się prace u Was posuwają! Oby tak dalej do przodu!
Wesołych Świąt!:)
Odpowiedź do jussly
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:34:19
dziękuję i nawzajem!
autor:nasza-zetka  dodano: 2012-12-22 | 16:26:38
Bombka fajna ale z tym drewnem coś lipa. Może się mylę ale tal patrzymy z żoną na Twoje zdjęcie tych 2 m i myśmy kupili dokładnie 2.5 m bukowego w 30cm szczapach i było tego conajmniej 4 razy więcej. jesteś pewna że tam jest 2 m? - Chyba że nam przywieźli za dużo .. :)
Odpowiedź do nasza-zetka
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:35:06
jestem pewna, że to jest 2 metry :) może trafiliście na gratis :)
autor:beatka19734  dodano: 2012-12-22 | 22:01:42
zdolniacha... śliczne te bąbeczki... ja nie mam takich zdolności... ciepełka z kominka gratuluję... a ocieplenie na pewno pomoże w zaoszczędzeniu gazu...

Życzę nadziei, własnego skrawka nieba, zadumy nad płomieniem świecy, filiżanki dobrej, pachnącej kawy, pogodnych świąt zimowych, odpoczynku, zwolnienia oddechu, nabrania dystansu do tego, co wokół, chwil roziskrzonych kolędą, śmiechem i wspomnieniami.

Zdrowych i Wesołych Świąt!!
Odpowiedź do beatka19734
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:35:53
wełna na pewno ograniczy odpływ ciepłego powietrza przez dach.
Dziękuję za życzenia :)
autor:poliklet  dodano: 2012-12-23 | 13:31:27
Nie było mnie kilka dni a u Was już wszystko działa i ciepło...super cieszy mnie to. Jak już nie zamarza, to i domek przyjemniejszy, a koszty to chyba na początek normalne.


Wesołych Świąt Kochani...
Odpowiedź do poliklet
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:36:53
koszty są nieuniknione... Każdy chciałby żeby to nic nie kosztowało, ale to tylko latem tak się da. Teraz jeśli mury mają niską temperaturę, to trzeba je wygrzać...
Pozdrawiam :)
autor:wybudujeadasia  dodano: 2012-12-23 | 18:17:25
Jednym słowem nagrzewnica świetnie sie spisała, fajnie, że macie w miare ciepło i sucho i mozecie dalej pracować. Bombaski cudne. Pogratulować. Wesołych świąt.
Odpowiedź do wybudujeadasia
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:37:51
nagrzewnica, no i sam piec i kominek. Jutro dokonamy pomiarów wilgoci i zobaczymy czy wypożyczymy jeszcze osuszacz na jakiś czas czy zdamy się na aurę...
Tytuł: :) dom-w-zielistkach
autor:zona  dodano: 2012-12-25 | 22:55:00
nam do wełny jeszcze daleko, ale u Was ładnie się prezentuje...no i ta bombka- możesz zdradzić jak ją zrobiłaś?
Odpowiedź do zona
autor:bellino  dodano: 2012-12-26 | 21:30:03
proszę bardzo :)
http://www.bazardekoracji.pl/Bombka-wstazkowa-cinfo-pol-40.html
Tytuł: :) dom-w-zielistkach
Odpowiedź do bellino
autor:zona  dodano: 2012-12-27 | 10:47:45
super..dzięki :)

79. Nareszcie uruchomili piec :)

autor: bellino blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

po 5 dniach spóźnionych obietnic uruchomili piec :)

Rozmawiałam z panem od ociepleń (bo tych instalatorów mam serdecznie dość...) i mówił, że rano go odpalili i przez cały dzień działał i już czuć i widać różnicę. Na oknach nie ma wilgoci, czuć ciepełko w domu. Piec jest na razie ustawiony na tryb przeciwzamarzaniowy, ale nie wiadomo do końca jaka to temperatura (coś około 5-8 stopni C). Jutro wybieram się do domku żeby obejrzeć postępy, pan od ocieplenia chce się na święta rozliczyć i mam plan odpalić po raz pierwszy kominek!! Nie będzie zdjęć dymku, bo to będzie o 19, ale mam nadzieję, że zrobię zdjęcie ognia :) Zamówiłam na jutro drewno kominkowe i będziemy działać :)

Pochłaniacz spełnia swoją rolę, wciąż trzeba z niego wodę wylewać. Na noc poprosiłam, żeby zamknęli panowie okna, żeby zebrał wilgoć z samego domku, bo jak są okna otwarte to on też chłonie wilgoć z zewnątrz, a teraz jest duża wilgotność.

Wezmę jutro ze sobą termometr, to powiem Wam jaka jest temperatura przy podłodze, a jaka w pomieszczeniach :)

Super, strasznie się cieszę, że jest już ten piec :)

Dzisiaj od 10 do 17 zeżarł 2 m3 gazu. Trochę dużo, ale mam nadzieję, że jak się już będzie utrzymywała temperatura to trochę zbastuje w żarciu gazu :) No i palenie w kominku też pewnie ograniczy zużycie - byle tylko się chciało panom palić :)

Do jutra :)


Komentarze (19)
autor:kruszyna1696  dodano: 2012-12-20 | 21:46:28
Gratulacje :) Bardzo się cieszę :) Czekam na info o temperaturze :) Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnej czwartkowej nocy :)Baj baj :)
Odpowiedź do kruszyna1696
autor:bellino  dodano: 2012-12-21 | 08:54:46
sama jestem ciekawa, pan teraz do mnie dzwonił i mówił, że już bluzy można ściągać w środku więc musi być dość ciepło. Zobaczę też ile gazu jest zeżarte...
autor:wybudujeadasia  dodano: 2012-12-21 | 08:28:37
Najważniejsze,że piec działa. Bo na pewno trochę ciepła jest bardzo potrzebne.
Odpowiedź do wybudujeadasia
autor:bellino  dodano: 2012-12-21 | 08:56:18
no ciepło jest potrzebne bardzo! do schnięcia tynków, wylewek no i nawet dlatego, żeby nie chodzić po domu ubranym jak na syberię :) tak sobie myślę, że jak już w środku jest ciepło, to bardziej można mówić DOM :)
autor:azalia3  dodano: 2012-12-21 | 08:31:07
najważniejsze, ze działa, że grzeje, ze powietrze w domku już zrobiło sie inne iwilgoć się wydmucha i będzie super :) a co do gazu - współczuję :( niestety tanie to to nie jest
Odpowiedź do azalia3
autor:bellino  dodano: 2012-12-21 | 08:56:50
no tanie nie jest, ale wolę chyba gaz niż eko groszek...
autor:spelnione.marzenia  dodano: 2012-12-21 | 08:39:07
a duzy jest ten pochlaniacz? ja sie zastanawialam na kupno, ale te co ogladalam to byly taki male kulki.... gratuluje wreszcie odpalonego pieca ;) warto bylo czekac. mowisz ze mielioscie wilgoc na oknach jak nie grzaliscie? ja wlasnie ostatnio zauwazylam na naszych oknach taka jakby pare i to tez moze od tego....
Odpowiedź do spelnione.marzenia
autor:bellino  dodano: 2012-12-21 | 09:06:27
pochłaniacz jest spory - jak patrzyłam na kupno to niestety kosztują takie około 3 tys... :( ja wypożyczam, koszt 60 zł za dobę i naprawdę działa! pan dzisiaj mówił, że było już 60%, a jak ja go uruchamiałam w środę to było 99!! Więc spełnia swoją rolę. Dzisiaj przeniosę go do salonu, żeby mi osuszył trochę sufit.
Małe osuszacze też zadziałają, tylko wolniej. Najlepiej jeśli masz jakiegoś znajomego, który Ci pożyczy, bo wypożyczenie małego za 35 zł nie ma sensu, bo za mało ściągnie. Poza tym duży ma większy zbiornik i musisz go rzadziej opróżniać, a jak nie ma Cię na budowie częściej niż 2 razy dziennie, to nie bierz małego, bo on ma mniejszy zbiorniczek i trzeba go często opróżniać. A duży ma możliwość podpięcia do niego wężyka i woda odpływa gdzie chcesz...
Co do okien - na samym początku, jeszcze w listopadzie wilgoć na oknach była tylko rano i tylko na zewnątrz. To było już po tynkach. Ale jak pojawiły się wylewki na przełomie listopada/grudnia to wilgoć była już na szybach, ramach okiennych od wewnątrz. Wietrzenie i słońce pomagało się jej na chwilę pozbyć, ale było tej wilgoci za dużo, bo od nowa wychodziła...
Sprawdzisz czy to wilgoć jak palcem przejedziesz po wewnętrznej stronie szyby czy ramy... Taka prawda, że temperatura jaka powinna być utrzymywana we wnętrzu dla "komfortu" domu to jest 5 stopni na plusie. I możesz ją osiągać na różne sposoby - koza, zwykłe ogrzewanie, kominek, nagrzewnica... Tylko wszystko to są koszty... Pytałam co by się stało gdybym chciała taki dom na zimę zostawić - okazało się, że nic by się nie stało tynkom i wylewkom, ale w kotłowni musiałaby 24h być dodatnia temperatura bo zawory by powysadzało, bo już raz ja tak miałam. Spadła w nocy temperatura do -10, w domu nie grzane i zawór poszedł...
Aha i jeszcze jedno - jest obok mnie jeden dom, który od wiosny stoi nieużywany - tylko są tynki, wylewki i ocieplenie i on ciągle ma zaparowane szyby, więc coś musi w tym być że nieogrzewane domy mają wilgoć na szybach...
Odpowiedź do bellino
autor:spelnione.marzenia  dodano: 2012-12-21 | 10:20:21
dzieki za info :)
autor:viva1313  dodano: 2012-12-21 | 08:41:23
No to super-piecyk działa to ciepełko jest :))
Odpowiedź do viva1313
autor:bellino  dodano: 2012-12-21 | 08:52:58
no pewnie :) zawsze to inaczej!
autor:przygodyguliwera  dodano: 2012-12-21 | 12:02:22
no to buchacie już ciepełkiem ;)
Odpowiedź do przygodyguliwera
autor:bellino  dodano: 2012-12-21 | 21:15:43
oj, żebyś wiedziała :)
autor:nasza-zetka  dodano: 2012-12-21 | 20:35:33
Gratulacje.. My też odpaliliśmy kocioł, jakie macie ustawienia na piecu? - to kondensat?
Odpowiedź do nasza-zetka
autor:bellino  dodano: 2012-12-21 | 21:14:47
Tak, to kondensat. Mamy ustawione 40 stopni na piecu, do tego dzisiaj było palone w kominku z płaszczem, ale co się okazało, jeśli temperatura na pompie od kominka nie jest wyższa niż 40 stopni, to piec i tak żre gaz... I od wczoraj rana zjadło nam... 17 m3 !!! Hydraulik próbuje uspokajać, że to tylko na rozgrzanie domu, ale mąż ma duże obawy... W domu jest 14 stopni i nie da się mniej, bo sterownik już jest na minimum ustawiony.
P.S. U nas podłogówka grzeje, nie mamy grzejnika oprócz łazienki
autor:domeos  dodano: 2012-12-21 | 21:29:34
No moje gratulacje w końcu ciepełko ! Twój pomysł z pochłaniaczem wilgoci to bardzo dobra sprawa. Pozdrawiam :)
autor:nasza-zetka  dodano: 2012-12-22 | 16:19:30
Hydraulik ma trochę racji, jeśli chodzi o pierwsze wygrzanie domu - na ogół idzie wszystkiego więcej (czy to ekogroszek czy gaz, kupa energii w ściany)ale najwięcej pochłania podłogówka, piec musi sporo grzać. My np mamy włączone tylko grzejniczki i piec włącza się tylko na minimum i mamy temp czynnika 45 st a w domu ustawione na 13,5 st C, a minimum to dowolne od 5.0 st do 30.0 na termostacie w neutralnym pomieszczeniu. Nie macie termostatu lub programatora gdzieś w domu, wtedy jeśli temperatura osiągnie ustawiony poziom to bez względu na kominek piec się wyłączy.
Odpowiedź do nasza-zetka
autor:bellino  dodano: 2012-12-23 | 08:57:38
właśnie mamy termostat ale ręczny i u niego gwiazdka oznacza 14 stopni... ale
już zużywa mniej gazu więc faktycznie
się nagrzaly ściany
autor:beatka19734  dodano: 2012-12-22 | 21:38:26
gratuluję uruchomienia pieca... u nas jak palę w kominku to piecyk od razu mniej węgla zjada, więc u Was pewnie tak będzie z gazem...